مزيت هاي آگهي در اينترنت نسبت به تبليغات چاپي سنتي

۱ بازديد

مزاياي درج آگهي در اينترنت درمقابل تبليغات سنتي، از نظر هزينه، قابليت دسترسي، گستردگي بازاريابي، و قابليت افزايش حاشيه سود بسيار فراتر است. نظر به اينكه متدهاي تبليغي چاپ و نشر سنتي آزموده شده و پابرجا هستند، اما روند تكنولوژيكي اينترنت، در هر زمينه اي از آن پيش افتاده و بهتر است. در ارزيابي اين گفته، موارد زير را در هر يك از حوزه هاي فوق الذكر در نظر گيريد.

 

براي درك بهتر تفاوت ها، بايد توضيحاتي درمورد هريك از اين رسانه هاي تبليغاتي داده شود. تبليغات چاپي سنتي از تضمينات عادي بازاريابي تشكيل شده است. اين تضمينات شامل بروشور، نشريه، تبليغات روزنامه، بيل بورد، كارت ويزيت، و امثال اين مي باشد. درج آگهي در اينترنت ، آميزه اي از دستگاه هاي الكترونيكي است، يك كامپيوتر يا سِروِر، كه همان تضمينات بازاريابي را در وب سايت هاي حرفه اي مستقر مي كند. در آخر، تبليغات فروشي مثل “يكي بخريد، دوتا ببريد” يا “%۲۰ تخفيف، فقط اين هفته”، و عملكردهايي كه هر شركت بايد به آن متعهد باشد ، براي انتقال آن اطلاعات به خريداران و مشتريان، به تبليغ اضافه مي شود.

در ارزيابي هزينه هاي تبليغات چاپي سنتي، هزينه هاي هنگفتي براي طراحي تبليغ براي هر نوع فروش و خدمات، هزينه ي چاپ و نشر، و تسهيلات انبار كردن اين بسته هاي تبليغ متحمل مي شود. به علاوه، هزينه ي پخش و انتشار اين تبليغات نيز بايد در نظر گرفته شود؛ هزينه ي كار جمع آوري اجناس، حمل و نقل براي تحويل تبليغات چاپ شده، و البته، هزينه ي پست. وقتي اين هزينه ها در رسانه هاي جمعي تلويزيون و راديو به كار بسته شود، حتي اين مبلغ به اعداد پنج يا شش رقمي هم خواهد رسيد. اگر يكي از اين تبليغات چاپي نيز به تصحيح اشكالات داشته باشد، بايد همه ي اين هزينه ها از نو پرداخت شود. براي توضيح اين مطلب، هر روزنامه يا مجله اي كه خواستيد را باز كنيد و آنها را به دقت بررسي كنيد، در همه ي آنها قسمت هايي مشكل دار وجود دارد كه نيازمند اصلاح و تغيير است.

در مقابل، با اينكه هزينه ي اوليه شروع يك وب سايت اينترنتي ممكن است گهگاه با هزينه ي يك تبليغ چاپي سنتي مخصوص يك نوع فروش قابل مقايسه باشد، اما به دلايل زير هزينه ها به طور قابل ملاحظه اي پايين تر است؛ هيچ هزينه اي صرف پست، انبار، تحويل آگهي هاي تبليغاتي، و يا طراحي براي هر آگهي جديد، نمي شود. آگهي در اينترنت توسط درج در سايت هاي اينترنتي قابل استفاده ي مجدد و قابل بازسازي بوده و پرداخت هاي ماهانه وب سايت حداقل هستند. در بررسي مزاياي درج آگهي در اينترنت ، مسئله ي اصلاح و تغيير اشكالات آگهي ها نيز شايان ذكر است كه هيچگونه هزينه ي آنچناني صرف آن نميشود و اين اصلاحات فوراً قابل انجام هستند.

در ارزيابي قابليت دسترسي اين تبليغات بايد گفت كه تبليغات چاپي سنتي زمان-مركز هستند. ساعت هاي يك حرفه يا خدمت محدود به ساعاتي است كه آنها باز باشند و در نتيجه خريداران در  ساعات بسته بودن آن محدوديت خواهند داشت. به علاوه، آگهي فقط براي يك دوره ي زماني خاص مناسب و قابل استفاده است. و به محض خاتمه ي آن دوره ي زماني، بايد همان مقدار هزينه صرف انجام كارهاي آگهي جديد شود.

درحاليكه قابليت دسترسي يك وب سايت اينترنتي به مشتريان و خريداران اين امكان را مي دهد در هر زمان از ۲۴ ساعت شبانه روز بدون هيچ تعطيلي، به اطلاعات و مهمتر از آن به فروش دسترسي داشته باشند. به علاوه، براي دادن هر آگهي جديد، نياز به صرف همان ميزان هزينه نيست، و در مدت كوتاهي نيز اين كارها قابل انجام هستند.

در ارزيابي مزاياي درج آگهي در اينترنت  در مقابل متدهاي چاپي سنتي، گستردگي بازاريابي مصرف كننده شايان ذكر است كه متد سنتي محدوديت هاي جغرافيايي بسياري دارد و فقط در ناحيه ي محلي قابل مشاهده هستند و براي بازاريابي ملي نياز به صرف هزينه ي بسيار هنگفتي است.

در اين رابطه، تبليغات اينترنتي كاملاً برعكس متد سنتي است و هيچ محدوديت فيزيكي و جغرافيايي ندارد. انجام گيري اين تبليغات به صورت كشوري و يا حتي جهاني هيچگونه محدوديتي ندارد و همه قادر به مشاهده ي اين آگهي ها هستند. براي هر مصرف كننده كه كامپيوتري داشته باشد، كه در اين عصر تقريباً شامل همه ي مصرف كنندگان مي شود، قابل دسترسي است.

خط آخر اين است كه مزاياي درج آگهي در اينترنت از  نظر هزينه، قابليت دسترسي، گستردگي بازاريابي، و قابليت افزايش حاشيه سود بسيار فراتر از متد تبليغات چاپي سنتي است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.