ساير مزاياي تبليغات اينترنتي

۱ بازديد

ارزان تر از ساير رسانه‌ها،فرآيند راحت و سريع,گسترده متمركز و هدفمند،قابليت ردگيري بينندگان،وابسته به زمان و مكان نيست،قابليت هدف گيري دقيق مخاطبين اصلي،قابليت سريع و ارزان تحليل بازخورد و تغيير در رويه،حق الزحمهٔ اوليهٔ كم،حوزهٔ دسترسي وسيع.

و به طور كلي، تبليغات اينترنتي راه بسيار خوبي براي با اطلاع كردن همه جهان از توليدات يا خدمات خود به طريقي بسيار كم هزينه و كارآمد مي‌باشد.

مدلهاي كسب وكار 

مدل كسب و كار به يك ايده تجاري و برنامه استراتژيك در مورد نحوه به دست آوردن پول براي يك كسب و كار اشاره دارد. آگهي در اينترنت در صورتي موثر است كه داراي مدل كسب و كار مناسبي باشد كه موجب موفقيت آن كسب و كار شود.

از جمله مدلهاي كسب و كار تبليغات اينترنتي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مدل كسب و كار مبتني بر محتوا

براساس اين مدل از كسب و كار، ناشران اينترنتي مي‌بايست با ارائه محتواي ارزشمند و مهم براي مخاطبين خود، ترافيك سايت خود را افزايش دهند. تلاش اصلي مديران سايتها در اين مدل مي‌بايست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب براي افزايش ترافيك سايت شود.

مدل مبتني بر ارائه خدمات متنوع اينترنتي

در اين روش ناشران اينترنتي خدمات متنوعي را براي مخاطبين فراهم مي‌آورند كه از آن جمله مي‌توان به فراهم آوردن امكان استفاده از پست الكترونيك، اتاقهاي گفتگو۶ و يا پيغام رسان‌ها۷ اشاره كرد. در اين روش ميزان موفقيت سايت به كيفيت خدمات ارائه شده بستگي دارد چرا كه تعداد استفاده كنندگان از اين خدمات با ميزان كسب درآمد تبليغاتي اين شركتها رابطه مستقيم دارد. از سايتهاي معروف در اين زمينه مي‌توان به AOL اشاره نمود.

مدل مبتني بر فراهم آوردن امكان جستجوي سايتهاي مختلف

سايتهاي مبتني بر اين مدل با فراهم آوردن امكان جستجو در ميان سايتهاي گوناگون و طبقه‌بندي آن سايتها براساس محتوا، خدماتي را به كساني كه در جستجوي موضوع يا مطلب خاصي مي‌باشند ارائه مي‌نمايند. از زمره سايتهاي بسيار معروف در اين گروه مي‌توان ياهو را نام برد.

مدل مبتني بر ارائه خدمات تبليغاتي و درج آگهي در اينترنت

شركتهاي اين گروه به كساني كه مايل هستند در آگهي در اينترنت  داشته باشند ، خدماتي را ارائه مي‌دهند. اين خدمات شامل طراحي تبليغ و كمك به يافتن مكان مناسب جهت نمايش تبليغ مي‌باشد. بسياري از اين شركتها حتي خدمات ردگيري تبليغات و نيز اندازه‌گيري‌هاي مربوط به اثر بخشي آن تبليغات را نيز انجام مي‌دهند.

مدل مبتني بر شبكه تبليغاتي

شركتهاي اين گروه فضاهاي ناشران اينترنتي را در معرض خريد تبليغ دهندگان قرار مي‌دهند و پس از خريد يا اجاره آن فضاها از سوي تبليغ دهندگان، درصدي را بعنوان حق‌العمل دريافت مي‌نمايند. ادآتلت  از جمله اين شركتها مي‌باشد.

اشكال تبليغات اينترنتي

اشكال مختلف تبليغات به شكل‌هاي گوناگوني كه تبليغ‌دهندگان براي نشان دادن تبليغ خود در اينترنت از آنها استفاده مي‌نمايند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهاي داراي غناي رسانه‌اي، نامه‌هاي تجاري و تبليغات مبتني بر بازي.

تبليغات بنري با وجود حجم كم‏، وسيله‌اي كارآمد براي تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زيرا: - بنرها در حقيقت بخشي از پيام‌هاي تبليغاتي شركت‌ها/وب‌سايت‌ها هستند. - اين شيوه تبليغ‏، اسم، نشانه و توليدات شركت‌ها را با روش‌هاي گوناگون و متنوعي به نمايش مي‌گذارد.

- بنرها، ابزاري براي افزايش ميانگين كليك‌ها به شمار مي‌آيند.

- با كم‌ترين جزئيات، مشتري را به كليك ترغيب مي‌كنند.

- در صورت استفاده از برنامه‌هاي بازاريابي زنجيره‌اي، اين روش كليدي براي دنبال كردن مكانيزم اين برنامه‌هاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.