آگهي در اينترنت چيست؟

آگهي در اينترنت

آگهي در اينترنت چيست؟

۱ بازديد

آگهي در اينترنت  چيست؟ 

تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد،در تعريفي ديگر، درج آگهي در اينترنت را اينگونه تعريف نموده‌اند: نمايش دادن نامها وعلائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتهاي (پايگاههاي) پربيننده اينترنت، به نحوي كه به تحقق اهداف تبليغات كمك نمايد (سايت صدا و سيما ۲۰۰۲). در فرايند تهيه و اجراي تبليغات اينترنتي، شركتهاي تبليغاتي، ناشران اينترنتي۱، تبليغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شركتهاي توليدي و خدماتي) درگيرند.

تاريخچه تبليغات اينترنتي

تبليغات اينترنتي براي اولين بار و بصورت بنر در ۲۷ اكتبر سال ۱۹۹۴ و در سايت هات واير۳ نمايش داده شد. زماني كه هات واير متوجه شد كه براي تبليغات مي‌بايست فضاي محدودي را در نظر گرفت، بنرهاي تبليغاتي بوجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبليغاتي مبلغي معادل ۳۰،۰۰۰ دلار براي نمايش ۱۲ هفته‌اي تبليغات خود پرداختند (كاي و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌اي عمومي پذيرفته شد. شركت سان ميكروسيستم۴ در اين سال زبان جاوا را به عموم عرضه كرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبيل۵ اولين اتاق گفتگوي تجاري را راه اندازي نمود. در جدول ۱ به برخي از اتفاقات مهم صنعت تبليغات اينترنتي اشاره شده‌است.

روند تبليغات اينترنتي در دنيا

تبليغات اينترنتي از زمان پيدايش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسيار زيادي بوده‌است. بطوريكه حجم درآمد تبليغات اينترنتي از رقم ۲۶۷ ميليون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ ميليون دلار در سال ۲۰۰۷ رسيده‌است. ولي در بين سالهاي ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ اين صنعت شاهد رشد منفي بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغيير جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتي در اين صنعت مي‌باشيم.

تبليغات اينترنتي در ايران

بسيار پيش آمده كه مديران شركت‌ها در مورد موفقيت تبليغات اينترنتي در ايران(به دليل كند بودن روند IT نسبت به ساير كشور‌هاي دنيا) اظهار شك و ترديد كرده‌اند و بازخورد اين صنعت تبليغاتي را قابل مقايسه با آنچه در ساير كشور‌هاي دنيا وجود دارد نمي‌دانند. اگر مدل روند ورود تكنولوژي در ايران را بررسي كنيم، متوجه خواهيم شد كه نتايج دقيقا همانند ساير كشورهاست اما با اندكي تاخير. به عبارت ديگر تلويزيون هم در ايران همانند ساير كشورها محبوب شد اما با تاخير. براي اينترنت هم اين وضع اتفاق افتاده‌است. لذا مي‌توان گفت، تبليغات اينترنتي هم به زودي جاي پاي خود را خواهد يافت و وارد بودجه تبليغاتي شركتها خواهد شد. به زودي شاهد اين خواهيم بود كه مديران ديگر نخواهند پرسيد كه آيا درج آگهي در اينترنت موثر است يا نه. باوجود آنكه اينترنت و فرهنگ و نيازهاي وابسته به آن در ايران ديرتر از ساير كشور‌ها وارد شده ولي به دليل جوان بودن جامعه ايراني با گامهاي بسيار سريع تري در حال پيشرفت مي‌باشد.

چرا براي تبليغات آنلاين نياز به آژانس تبليغاتي هست؟

تبليغات بنري اكثرا" براساس تعدادي كه شما مايليد تبليغاتتان ديده شود (روش نوين و متداول تبليغات اينترنتي در حال حاضر در دنيا) ارائه مي‌شود. از دلايل استفاده از تبليغات اينترنتي مي‌توان به موارد زير اشاره نمود.

-تجربه و تخصص براي انتخاب روش و مكان‌ها و بودجه مناسب

-ارائه مشاوره تخصصي بر اساس فاكتو رهاي اصلي تبليغات

-ابزار و امكانات پياده سازي تبليغات

-مانيتورينگ و چك كردن روزانه تبليغات

-ارائه آمار هفتگي و ماهيانه تحليل شده

-قرارداد با كليه وب سايت‌ها براي حفظ حقوق مشتري و پيش بيني موارد تخلفات و مشكلات احتمالي

-امكان پخش كردن تبليغات بين چندين وب سايت با كمترين بودجه

-استفاده از جديدترين تكنيك‌هاي تبليغات رايج در دنيا

-برنامه ريزي براي رسيدن به بازخورد بيشتر

-كنترل چرخه فروش

-عدم تفاوت قيمت با وب سايت‌ها در عين ارائه خدمات تبليغاتي

-استفاده از تختفيف‌ها و موقعيت‌هاي ويژه تبليغاتي به نفع مشتريان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.